Aikuisten tuntikuvaukset

Tuntikuvaukset ovat tarjolla myös tulostettavassa muodossa.

Aamujumppa

Koko kropan herättelevä aamutunti.  Koostuu alkulämmittelystä, lihaskuntoliikkeistä ja pitkistä venyttelyistä.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutus toimii syvärentoutuksena hellien lempeästi sekä kehoa, että mieltä. Se on hieno apuväline kehon kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa, sillä äänivärähtelyt resonoivat solujen läpi rentouttaen jännittyneitä lihaksia vähitellen. Äänimaljarentoutus vaikuttaa mm. stressiä, unettomuutta, ahdistusta ja kehon jännitystiloja lieventävästi. Varaa rentoutukseen mukaasi lämpimät, joustavat vaatteet ja tarvittaessa viltti. Voit halutessasi ottaa mukaan myös oman tyynyn tai kääriä pitkähihaisen paidan pään alle pehmusteeksi

Äijäklubi/miesten kuntojumppa

Miesten oma peruskuntojumppatunti.  Alkulämmittely, lihaskuntoliikkeitä ja loppuvenyttelyt.  

Aikuisbaletti

Tunnilla kehitetään kehon liikkuvuutta, ryhtiä ja tasapainoa klassisen baletin liikkeitä hyväksi käyttäen.

Balletone

Balletone on moderni tanssillinen tunti, johon on otettu ideoita muun muassa baletista ja pilateksesta. Tunnit perustuvat tehokkaisiin liikkeisiin, jotka lisäävät kestävyyttä, notkeutta ja voimaa. Balletone parantaa kehon tasapainoa, ryhtiä ja opettaa löytämään sekä käyttämään kehon syviä lihaksia.

Core

Pienen alkulämmittelyn jälkeen painopiste tunnilla on keskivartalossa ja tukilihaksissa

Fascial

FasciaTraining on fysioterapeutti Anne Purasen ja fysioterapeutti Henna Varosen kehittämä tuntikonsepti.  Harjoitteet perustuvat tutkimustietoon sekä fysioterapeuttien ammattitaitoon ja kokemukseen lihaskalvojen hoidosta ja harjoittelusta käytännössä.  Painopiste on dynaamisessa (aktiivisesti suoritettu venytys) liikkuvuusharjoittelussa.  Harjoitteet tehdään rauhallisesti kaikille seitsemälle lihaskalvoketjulle.  Lihaskalvoketjut huomioiva toiminnallinen liikkuvuusharjoittelu parantaa koko kehon liikkuvuutta ja voimantuottoa kokonaisuutena.  FasciaTraining antaa eväitä toiminnallisesti vahvan kehon harjoitteluun, lihashuoltoon sekä tuki- ja liikuntaelinongelmien itsehoitoon.

GymLadies

Perinteiseen naisvoimisteluun pohjautuvaa liikuntaa.  Ryhmä harjoittelee ohjelmakokonaisuuksia.  Esiintyvä ryhmä.  Lisätietoja: Raija Nurmi 040 5446043

HIIT

Kovatehoinen intervallitreeni, jossa tavoitteena on liikkua mahdollisimman kovaa maksimisykealueen tuntumassa.  Tunti voidaan toteuttaa patteriharjoituksena tai ilman.  Sopii perusterveille liikkujille.

 

Intervalli-body

Helpohko askelsarja ja lihaskunto vuorottelevat.  Lyhyet loppuvenyttelyt.   

Itämainen kuntotanssi

Kehoa avaava ja lämmittävä verryttely, liikkuvuutta lisäävä perusliikeratojen läpikäynti, itämaisen tanssin tekniikkaharjoitteita ja pieniä liikesarjoja.  Loppuravistelut ja venyttelyt.

Itämaisen tanssin jatkotunti

Tunnilla kerrataan jo opittua ja opetellaan uutta sekä harjoitellaan ainakin yksi koreografia.  Vähintään alkeet osaaville tai tanssia jo harrastaneille.  

Jooga

Rauhallista ja lempeää hathajoogaa. Tunti koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista. Asanoita tehdään hengityksen rytmissä.

 

Kehonhuolto

Rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen tasapaino-, liikkuvuus- ja voimaharjoitteita.  Lopuksi venytellään ja rentoudutaan.  

Keppijumppa

Helppo alkuaskellus, jossa keppi mukana. Lämmittelyn jälkeen lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.  

 

Kiinteytys

Haastavista askelsarjoista koostuva lämmittely, jonka jälkeen lyhyt lihaskunto-osuus, jossa keskitytään päälihasryhmien kiinteyttämiseen.  

Kuntojumppa / Kunnon jumppa

Helppoa askeltamista, lihaskunto-osio ja loppuvenyttelyt.  Sopii hyvin myös aloittelijoille.

Kevyt Kuntojumppa -tunti sisällöltään sama, mutta kevyempi.

 

Kuntopiiri

Helppo, lyhyt alkulämmittely.  Kuntopiiriharjoittelussa sykettä nostavia ja lihaskuntoliikkeitä vuorotellen.  Lopuksi palauttavat venyttelyt.   

LadyDance

Reipas tanssitunti, jossa rytmit vaihtuvat lattareista lavatansseihin.  Tunnilla tutustutaan eri tanssilajeihin ja niiden perusaskelkuvioihin.  Sopii myös aloittelijoille ja ylipainoisille.

Lattarijumppa

Kuntojumppatunti, jossa alkulämmittely tehdään kevyesti tanssahdellen lattarimusiikin tahtiin 20-30min. Lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.  

 

 

 

Lattiacurling

Lattiacurlingin esikuvana on jäällä pelattava skotlantilainen curling.  Välineet on kehitetty salikäyttöön pyörivien osien avulla.   

Lavis-lavatanssijumppa

Helppo, hauska ja hikinen tunti, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.  Lavista tanssitaan yksin.  Lyhyet loppuvenytykset.

 

MFC kuntopallo

MFC eli Move Fuel Chill -tunnilla käytetään eripainoisia kuntopalloja.  Monipuolinen koko kehon lihaksistoa vahvistava ja koko kehon liikkuvuutta kehittävä tunti.  Tunnilla tehdään sekä yksilö- että pariharjoitteita.

Nia

Tanssillinen tunti, jossa on elementtejä eri tanssi- ja kamppailulajeista sekä rentoutustekniikoista.  Koreografiat ovat helppoja ja musiikki vaihtelevaa ja inspiroivaa.  Tunnin lopussa on venyttely- ja rentoutusosuus.  

PHA

PHA eli Peripherial Heart Action -tunnilla harjoitteet rakentuvat pattereista, joissa lihaskuntoliikkeet ja sykkeen kohotus vuorottelevat.  Ei sisällä askelsarjoja.  Palauttavat loppuvenyttelyt.  

Pilates

Tunnilla tehdään koko kehon liikesarjoja seisten ja mattoharjoitteina yhdistettynä oikeaan hengitystekniikkaan.  Harjoitukset kehittävät liikkuvuuden lisäksi koordinaatiota ja vahvistavat sekä syviä että pinnallisia lihaksia.  

 

Rasvanpoltto

Koreografisesti haastava tunti, jossa pääpaino 45min askelsarjalla.  Lyhyt lihaskunto-osio ja loppuvenyttelyt.  Sopii lajia harrastaneille.  

Reisi-vatsa-pepputunti

Helpohko askelsarja 20-25min, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä alavartalolle.  Lyhyt venyttelyosuus.  

Senioribaletti

Senioreille suunnattu tunti, jolla hyödynnetään baletin tekniikkaa erityisesti tasapainon ja vartalonhallinnan kehittämisessä. Harjoituksia tehdään sekä tangon ääressä, että keskilattialla. Lopuksi venyttelyt.  

Senioritanssit

Liikuntamuoto, joka perustuu kansainvälisiin kansantansseihin.  Rentoja seuratansseja, helppoja askeleita, ei hyppyjä.  Omaa paria ei tarvita.

ShowDance

Esittävän tanssin laji, jossa yhdistellään monipuolisesti eri tanssilajeja.  Vauhdikkaalla tanssitunnilla keskitytään tanssin tekniikkaan niin keskilattialla kuin salin poikki liikkuen.  Tunnilla rakennetaan koreografiaa sekä tehdään lihaskuntoliikkeitä.  Loppuvenyttelyt.

Step & Body

Intervallityyppinen step -tunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osiot vuorottelevat. Loppuvenyttelyt.

Step-aerobic

Helppoja askelsarjoja step-lautaa käyttäen, lyhyt lihaskunto-osuus ja lopuvenyttelyt.  Sopii kaikille. Varusteina jumppajalkineet, hikipyyhe ja juomapullo.  

Tehojumppa

Lyhyt askellus, jonka jälkeen monipuolinen ja tehokas lihaskunto-osuus.  Lyhyet loppuvenyttelyt.

TNV-Body

Helpohko askelsarja 20-25min, lihaskuntoliikkeitä koko keholle ja loppuvenyttelyt.   

TNV-Pumppi

Lyhyt alkulämmittely, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä voimatankoa ja muita välineitä hyväksi käyttäen.  Loppuvenyttelyt.   

Tuolijumppa

Verenkiertoa lisäävää ja toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa tuolilla istuen.  Sopii niille, jotka eivät voi seisten jumpata.  

Venyttely

Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen liikkuvuutta lisääviä harjoitteita eri tekniikoita hyväksi käyttäen.  

Zumba

Hikistä, rytmikästä ja hauskaa liikkumista eri tanssilajeja mukaellen.  Loppuvenyttelyt.