TNV:n nettijumpat

TNV:n toiminnan ollessa keskeytettynä koronaviruksen vuoksi, haluamme tarjota TNV:n jäsenille edelleen jumppaa ja liikuntaa sekä ideoita kunnon ylläpitämiseen. Tälle sivustolle keräämme erilaisia jumppavideoita kotona tehtäväksi. Päivitämme sivustoa lähes päivittäin ja lisäämme myös TNV:n ohjaajien terveisiä matkan varrella. Tervetuloa mukaan jumppaan!

TNV:n omat jumppavideot
Jumppaa yhdessa vauvan/taaperon tai painon kanssa
Helppo treenivideo kotona tehtäväksi. Ota lapsesi mukaan (soveltuu vauvoille, jotka kannattavat hyvin päätään ja taaperoille) tai ota lisäpainoksi vaikka mehukanisteri. Voit tehdä treenin omaan tahtiin pysäyttämällä videota ja oman kunnon mukaan valitsemalla itselle sopivat toisto määrät.
– Noora

Pehmolelujumppa
Isommalle lapselle sopiva jumppa. Ota kaveriksi pieni tai iso pehmolelu ja tule mukaan jumppaamaan. Tunti sopii kohottaa varmasti myös aikuisen kuntoa! Muista venytellä treenin päätteeksi!
– Noora

Voimistelujumppa nuorille ja aikuisille
Voimistelutuokio sopii nuorille ja aikuisille aloittelijoille sekä lapsille, jotka ovat harrastaneet voimistelua aiemmin. Muista kuunnella omaa kroppaa toistojen määrässä. Tekemällä kaikki sarjat vaikka kaksi kertaa saat treenistä pidemmän ja tehokkaamman.
– Noora

Vappujumppa!
Hauska ilmapallojumppa, haasta mukaan koko perhe! Iloista vappua!
– Mia

Vatsa-selkäjumppa
Tehokas vatsa-selkäjumppa aikuisille. Valitettavasti video jäi vähän lyhyeksi, joten muistathan tehdä vielä hyvät venyttelyt treenin päätteeksi. Tsemppiä!
– Henna

Rinta-ojentajapunnerrusjumppa
Tehokas yläkroppaan sijoittuva jumppa. Voit toistaa videon treenin useamman kerran, niin saat lisää tehoa. 
– Henna

TNV-pumppi I
Pumppi-tyyppinen kuntotreeni. Jumppaan tarvitset käsipainot tai muut painot. Voit tehdä treenin useamman kerran, niin saat lisää tehoa. Muista lihaskunnon jälkeen tehdä myös huolelliset venyttelyt!
– Henna

TNV-pumppi II – uusi!
Toinen pumppi-tyyppinen kotitreenit. Mukaan tarvitset käsipainot tai vaikkapa tiileskivet. Muista tehdä myös venyttelyt.
– Henna

Core-tunti
Tunnilla keskitytään keskivartalon treenaamiseen. Lisätehoa tuntiin saat, kun teet ensin kunnon lämmittelyn vaikka lenkillä. Tsemppiä!
– Henna

HIIT
Hiitisssä seitsemän liikettä, joita jokaista tehdään 30 sekunttia. Tee 3-5 kierrosta, jokaisen kierroksen jälkeen pidä 1 minuutin palautus. Muista hyvät venyttelyt ja tee oman kuntosi mukaan.
– Kirsi

Keppijumppa
Heippa kaikki! Tämä 10 liikkeen keppijumppa vetreyttää ylävartalon ja niska-hartiaseudun. Tee liikkeet aamulla herättyäsi, reippaan ulkolenkin päätteeksi pihalla tai vaikkapa etätyöskentelyn taukojumppana! Ota mopin- tai harjanvarsi käteen ja nauti liikkeestä! Tee liikkeitä tuntemustesi mukaan 1-3 kierrosta.
1) Venytys niskan taakse x10: leveä ote ja keskivartalo tiukkana.
2) Kierrot x20: rennot käsivarret ja lantio paikallaan.
3) Sivutaivutukset x20: rennot käsivarret ja liike suoraan sivulle.
4) Uinti eteen x20, taakse x20: kädet rentoina kepin päällä.
5) Hyvää huomenta x15: polvet pehmeinä, työnnä lantio pitkälle taakse.
6) Maailman ympäri x10/puoli: leveä ote ja keskivartalo tiukkana.
7) Työntö-veto x10: keskity liikuttamaan lapaluita.
8) Moukari x10/puoli: voit antaa lantion liikkua mukana tai pitää lantion paikallaan.
9) Kyykkyheilautus x10: tee iso liikerata.
10) Melonta x20: käännä kädet vastaotteeseen.
– Iina

Tasapainotreeni
Nyt on aika haastaa tasapainoa! Nappaa tästä ohjeet viiden liikkeen tasapainotreeniin. Valitse itsellesi sopivan haastava alusta: lattia, pehmeä matto tai vaikkapa nurmikko. Muista rauhallinen suoritustahti ja hengitä syvään. Voit tehdä useamman kierroksen. 
1) Käsivarsien pyöritys ja melonta ”lankulla” seisten x5/puoli
2) Vaaka + jalka sivulle x5/puoli
3) Kyykky päkiöiden varassa + kierto taakse x5
4) Lentokonevaaka x5/puoli
5) Etureisivenytys + päkiälle nousu x5/puoli
Tsemppiä kaikille!
– Iina

Hyvän olon liikkuvuustreenit, video 1 & video 2
Koko kehoa monipuolisesti liikuttava, miellyttävä liikkuvuustreeni. Tee liikkeitä tuntemustesi mukaan 1-3 kierrosta. Videoita on kaksi (seisten ja lattialla tehtävä osuus). Voit halutessasi lämmitellä ennen harjoittelua. Suosittelen seuraavia tapoja: Reippaile metsässä. Kiipeä mäkeä, tasapainoile juurakoilla ja kivillä, limboa kuusenoksan alta ja kurkottele käsillä taivasta. Laita hyvää musaa soimaan ja joraa täysillä parin kappaleen ajan! Tai siivoa: imuroi lattiat, harjaa terassi tai tamppaa petivaatteet. Reippaimmat pesevät ikkunat!
1) Sivutaivutus > pyöräytä alas > rullaa ylös x5/puoli
2) Pyöristys > avaus x10
3) Sivutaivutus jalat ristissä x5/puoli
4) Lonkankoukistaja > takareisi x5/puoli
5) Syväkyykkykierrot > ojennus x5
6) Kierto konttausasennossa x5/puoli
7) Tuulilasinpyyhkijät + kierto taakse x5/puoli
8) Kurkotus suoraan jalkaan > kierto koukkujalan puoleen x5/puoli > eteentaivutus + ojennus täysistunnassa x10
9) Rullaus lantiosiltaan x10
10) Kierrot kylkimakuulta x10/puoli
Nautinnollisia treenihetkiä!
– Iina

Porrastreenit
Nyt lähdetään treenaamaan ulos. Tule mukaan tekemään tehokas porrastreeni! Rankkaa oli 😉
– Riikka

Maritzan ulkotreenit
Maritzan ihana ja tehokas ulkotreenit suoraan Malediiveilta. Aurinkoa jokaisen treeniin!
– Maritza

Kuntojumppa
Tämä neljän liikkeen kotijumppahetki on hyvä tehdä vaikkapa lämmittelynä toimivan kävelylenkin tai siivouksen jälkeen. Ensimmäisen liikkeen voi valintansa mukaan tehdä myös kokonaan haara-perus -hyppynä. Jo yksi kierros vetristää varmasti, kolme kierrosta on jo kiva pikku treeni. Mukavaa päivää!
– Mia

Villasukkajumppa
Tässä piristykseksi pieni villasukkajumppa. Tee kaikkia liikkeitä 10x / puoli. Tarvitset vain villasukat!
– Mia

Aamujumppa luonnossa
Metsälenkin yhteyteen sopiva pilatestyyppinen aamujumppa. Aurinkoista päivää!
– Outi

Pilatesharjoituksia ulkona
Jatkoa aamujumppaan luonnossa 🙂 Teknisistä syistä video jäi kesken, mutta lisää harjoituksia tulossa!
– Outi

Pilates
Nyt tehokkaita pilatesharjoitteita sisällä. Helli kehoasi!
– Outi

Kehonhuolto – uusi!
Kehoa avaavia liikkeitä, tasapainoharjoitteita sekä syvien lihasten aktivointia rauhalliseen tahtiin kehoa kuunnellen. Lopussa dynaamisia venytyksiä. Muista hengittää!
– Veera

Hengitysrentoutus
Rentoutuminen palauttaa kehoa ja mieltä. Lisäksi se syventää liikunnan hyviä vaikutuksia. Muutamankin minuutin säännöllinen hengähdyshetki tuo voimia arkeen ja vähentää stressiä. Rentoutuessa kehoon erittyy endorfiinia, joka tuottaa hyvää oloa. Tässä äänitteessä ohjaan sinulle hengitysrentoutuksen. Ota mukava asento selällään maaten tai istuen niska tuettuna. Sulje silmäsi ja anna itsellesi lupa olla vaan. Hengityksen sisäinen, lempeä keinu rauhoittaa pikku hiljaa mieltäsi ja kehoasi.
– Anne

Tanssi
Nyt tanssitaan Teron kanssa ja pidetään yhdessä hauskaa! Poimi tästä vappumuuvit 🙂
-Tero

Itämainen tanssi – uusi!
Itämaisen tanssin ystäville ja harrastajille oma tanssitunti. Pidetään hauskaa yhdessä!
– Mia

Lavis
Nyt lavistellaan ja pidetään hauskaa!
– Kirsi

Vire-Lavis
Tervetuloa mukaan VireLavis-tunnille kaikki lavistelijat. Nyt tanssitaan yhdessä nettijumpan avulla!
– Kirsi

Koko perheen hauska siivousjumppa
Koko perheelle sopiva hauska siivous-teemainen jumppa. Hilpeää siivousta!
– Hanna

Koko perheen hauska saunajumppa
Koko perheelle hilpeä saunajumppa sopii hyvin erityisesti perjantai – tai lauantai-iltaan!
Hauska ja helppo tanssi sekä takuuvarma korvamato – koko perhe mukaan.
– Hanna

Koko perheen pupurock
Iloista pääsiäistä kaikille! Nyt pupurokkaamaan 🙂
– Hanna

Nian ystäville Annen videotervehdys
Kannattaa tutustua Nia-TV:n tarjontaan! Se on nyt kuukauden ajan ilmainen
Tässä linkki:
www.niatv.fit
– Anne

Zumban ystäville Lauran videotervehdys
Ideoita Zumbailuun löydät vaikka täältä >>
– Laura

Sporttiklubilaisten metsäjumppa
Heippa kaikille sporttiklubilaisille ja lapsille sekä lapsenmielisille. Nyt on ohjelmassa metsäjumppaa. Kivaa tekemistä ja monipuolista touhua metsässä riittää – tule mukaan!
– Marianne

Satujumppa
Heippa kaikki satujumpparit!
Tässä vähän vinkkejä, mitä pallon kanssa voisi kotona tehdä. Toivottavasti nähdään pian!
– Salla

Satubaletti
Moikka kaikille satubalettilaisille!
Tässä harjoituksia, mitä voit tehdä kotona. Mukavia balettihetkiä, nähdään pian!
– Salla

Alkeisbaletti – uusi!
Heippa kaikille alkeisbalettilaisille!
Harjoitellaan yhdessä tunneilta tuttuja liikkeitä. Toivottavasti nähdään viimeistään syksyllä baletissa!
– Riikka

Perheliikuntaa!
Tervetuloa Anun perheliikuntatunnille kaikki 1-5-vuotiaat lapset ja aikuiset.
Alkulämmittelyleikin ohjeet löydät täältä >>
Iloiset terveiset jokaiseen kotiin!
– Anu

Satusirkusta ja akrobatiaa
Satusirkusta ja akrobatiaa lapsille! Myös aikuiset voivat ottaa akrobatiahaasteen vastaan.
Tervetuloa kokeilemaan!
– Jessica

DanceMix
Inka haaste dancemix-läisille ja miksei muillekin! Hauskaa päivää!
– Inka

Pallo ja naru välitekniikkaa voimistelijalle
Perusliikkeitä pallolla ja narulla, harjoitus sopii voimistelua harrastavalle.
– Noora

YleAreena
– tuolijumppa

Voimisteluliiton jumppavideot
– reisilihasten helppo ja tehokas jumppa
– tehokas selkälihasjumppa
– koko vartalon taukojumppa / lämmittely
– pakaralihasjumppa
– taukojumppa puistossa
– Vatsalihassarja

KKI-ohjelma
– metsäjumppa
– liikkuvusharjoitukset
– keppijumppa

Neuvokas perhe
– vauvasirkus
– eläinjoogaa lapsille ja aikuisille
– meillä saa leikkiä