Senioriliikunnan tuntikuvaukset

Kehonhuolto

Rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen tasapaino-, liikkuvuus- ja voimaharjoitteita.  Lopuksi venytellään ja rentoudutaan.  

Kuntojumppa/ Seniorijumppa

Rentoa liikkumista.  Toimintakykyä ylläpitäviä lihaskuntoliikkeitä ja liikkuvuutta edistäviä venytyksiä.

Lattarijumppa

Kuntojumppatunti, jossa alkulämmittely tehdään kevyesti tanssahdellen lattarimusiikin tahtiin. Lämmittelyä seuraa lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt. Tunti sopii kaikille.

Lattiacurling

Lattiacurlingin esikuvana on jäällä pelattava skotlantilainen curling.  Välineet on kehitetty salikäyttöön pyörivien osien avulla.   

Senioribaletti

Senioreille suunnattu tunti, jolla hyödynnetään baletin tekniikkaa erityisesti tasapainon ja vartalonhallinnan kehittämisessä. Harjoituksia tehdään sekä tangon ääressä, että keskilattialla. Lopuksi venyttelyt.  

Senioritanssit

Liikuntamuoto, joka perustuu kansainvälisiin kansantansseihin.  Rentoja seuratansseja, helppoja askeleita, ei hyppyjä.  Omaa paria ei tarvita.

TNV-Body

Helpohko askelsarja 20-25min, lihaskuntoliikkeitä koko keholle ja loppuvenyttelyt.   

Tuolijumppa

Verenkiertoa lisäävää ja toimintakykyä ylläpitävää liikuntaa tuolilla istuen.  Sopii niille, jotka eivät voi seisten jumpata.