Aikuisten tuntikuvaukset

Aikuisbaletti

Tunnilla kehitetään kehon liikkuvuutta, ryhtiä ja tasapainoa klassisen baletin liikkeitä hyväksi käyttäen.

Buusteri

Tehokas tunti, jossa käsitellään kaikki lihasryhmät erilaisia välineitä käyttäen. Sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille.

Core

Pienen alkulämmittelyn jälkeen painopiste tunnilla on keskivartalossa ja tukilihaksissa.

Dance

Jazz-tanssin tekniikkaan pohjautuva reipastempoinen tanssitunti. Sisältää myös hyppyjä ja käännöksiä. Tunnilla tehdään lämmittely, tekniikkasarjoja, myös salin poikki liikkuen sekä koreografiaa lopputunnista. Tule rohkeasti kokeilemaan!

Friday ja Sunday Workout!

Viikonloppu startataan ja lopetetaan tehokkaalla intervalli-treenillä, joka koostuu liikepattereista.

Intervalli-body

Helpohko askelsarja ja lihaskunto vuorottelevat.  Lyhyet loppuvenyttelyt. 

Itämainen kuntotanssi

Kehoa avaava ja lämmittävä verryttely, liikkuvuutta lisäävä perusliikeratojen läpikäynti, itämaisen tanssin tekniikkaharjoitteita ja pieniä liikesarjoja. Tanssityyli pohjautuu eritoten egyptiläiseen tanssiin. Loppuravistelut ja venyttelyt.

Itämaisen tanssi, jatko

Tunnilla kerrataan jo opittua ja opetellaan uutta sekä harjoitellaan ainakin yksi koreografia.  Vähintään alkeet osaaville tai tanssia jo harrastaneille.

Jooga

Rauhallista ja lempeää hathajoogaa. Tunti koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista. Asanoita tehdään hengityksen rytmissä.

Kehonhuolto

Rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen tasapaino-, liikkuvuus- ja voimaharjoitteita.  Lopuksi venytellään ja rentoudutaan.

Keppijumppa

Helppo alkuaskellus, jossa keppi mukana. Lämmittelyn jälkeen lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt

Kiinteytys

Askelsarjatunti, jossa askellusosuus noin 30 min, lihaskunto-osion pääpäino ylä j-a keskivartalossa, loppu venyttelyt.

Kuntojumppa 

Helppoa askeltamista, lihaskunto-osio ja loppuvenyttelyt.  Sopii hyvin myös aloittelijoille.

Kevyt Kuntojumppa -tunti on sisällöltään sama, mutta tunti on kevyempi.

Kuntopiiri

Helppo, lyhyt alkulämmittely.  Kuntopiiriharjoittelussa sykettä nostavia ja lihaskuntoliikkeitä vuorotellen.  Lopuksi palauttavat venyttelyt. 

Lattarijumppa

Kuntojumppatunti, jossa alkulämmittely tehdään kevyesti tanssahdellen lattarimusiikin tahtiin 20-30min. Lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.

Lavis-lavatanssijumppa

Helppo, hauska ja hikinen tunti, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.  Lavista tanssitaan yksin.  Tunnin pääteeksi on lyhyet loppuvenytykset.

Nia

Tanssillinen tunti, jossa on elementtejä eri tanssi- ja kamppailulajeista sekä rentoutustekniikoista.  Koreografiat ovat helppoja ja musiikki vaihtelevaa ja inspiroivaa.  Tunnilla liikutaan laajasti salissa. Tunnin lopussa on venyttely- ja rentoutusosuus.

PHA

PHA eli Peripherial Heart Action -tunnilla harjoitteet rakentuvat pattereista, joissa lihaskuntoliikkeet ja sykkeen kohotus vuorottelevat.  Ei sisällä askelsarjoja.  Palauttavat loppuvenyttelyt.

Pilates

Tunnilla tehdään koko kehon liikesarjoja seisten ja mattoharjoitteina yhdistettynä oikeaan hengitystekniikkaan.  Harjoitukset kehittävät liikkuvuuden lisäksi koordinaatiota ja vahvistavat sekä syviä että pinnallisia lihaksia.

Reisi-vatsa-pepputunti

Helpohko askelsarja 20-25min, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä alavartalolle.  Lyhyt venyttelyosuus.

Step & Body

Intervallityyppinen step -tunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osiot vuorottelevat. Loppuvenyttelyt.

Spiraalistabilaatio

Spiraalistabilaatio-harjoittelu perustuu kiertävien lihasketjujen vahvistamiseen ja aktivoimiseen ja pystysuuntaisten lihasketjujen (yleensä yliaktiiviset ja kireät lihakset) rentouttamiseen ja pidentämiseen. Tällä tavoin luodaan tilaa selkänikamien väliin. Tämä vähentää painetta välilevyissä ja lisää niiden aineenvaihduntaa.

TNV-Body

Helpohko askelsarja 20-25min, lihaskuntoliikkeitä koko keholle ja loppuvenyttelyt. 

TNV-Pumppi

Lyhyt alkulämmittely, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä voimatankoa ja muita välineitä hyväksi käyttäen.  Loppuvenyttelyt. 

Venyttely

Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen liikkuvuutta lisääviä harjoitteita eri tekniikoita hyväksi käyttäen.

Zumba

Hikistä, rytmikästä ja hauskaa liikkumista eri tanssilajeja mukaellen.  Loppuvenyttelyt.

Äänimaljarentoutus

Äänimaljarentoutus on makuulla tapahtuvaa syvärentoutumista. Menetelmän teho perustuu sekä äänen kuulemiseen että sen tuntemiseen keholla. Maljojen miellyttävät äänet resonoivat eli värähtelevät keholla. Rentoutuminen tapahtuu sekä fyysisesti että psyykkisesti. Rentoutuksen pituus on 50 minuuttia. Laita päälle mukavat vaatteet ja ota mukaan viltti ja halutessasi myös tyyny.