Aikuisten tuntikuvaukset

Aikuisbaletti

Tunnilla kehitetään kehon liikkuvuutta, ryhtiä ja tasapainoa klassisen baletin liikkeitä hyväksi käyttäen.

Akrobatia

Akrobatiatunneilla harjoitellaan permantoakrobatian perusteita: mm. kuperkeikkoja, kärrynpyöriä ja käsilläseisontaa. Osallistujien taitotason mukaan edetään haastavampiin liikkeisiin ja sarjoihin. Tekniikkaosuuden lisäksi tunti sisältää huolellisen lämmittelyn, hauskoja lihaskuntoliikkeitä ja loppuverryttelyn tai -rentoutuksen.

Core

Pienen alkulämmittelyn jälkeen painopiste tunnilla on keskivartalossa ja tukilihaksissa

Dance

Zumban kaltainen tanssitunti: helppoa, hauskaa ja tehokasta, hiki tulee huomaamatta! Jokaiseen yksittäiseen biisiin tehdään lyhyt ja helppo koreografia. 

Friday ja Sunday Workout!

Viikonloppu startataan ja lopetetaan tehokkaalla intervalli-treenillä, joka koostuu liikepattereista.

HIIT

Kovatehoinen intervallitreeni, jossa tavoitteena on liikkua mahdollisimman kovaa maksimisykealueen tuntumassa.  Tunti voidaan toteuttaa patteriharjoituksena tai ilman.  Sopii perusterveille liikkujille.

Hyvä aamu

Hyvä aamu-tunti on paras mahdollinen tapa aloittaa aamu. Tunti on lempeä ja rauhallinen sekoitus kehonhuoltoa, joogaa ja pilatesta. Tunti sopii kaikille.

Intervalli-body

Helpohko askelsarja ja lihaskunto vuorottelevat.  Lyhyet loppuvenyttelyt. 

Itämainen kuntotanssi

Kehoa avaava ja lämmittävä verryttely, liikkuvuutta lisäävä perusliikeratojen läpikäynti, itämaisen tanssin tekniikkaharjoitteita ja pieniä liikesarjoja.  Loppuravistelut ja venyttelyt.

Itämaisen tanssi, jatko

Tunnilla kerrataan jo opittua ja opetellaan uutta sekä harjoitellaan ainakin yksi koreografia.  Vähintään alkeet osaaville tai tanssia jo harrastaneille.

Jooga

Rauhallista ja lempeää hathajoogaa. Tunti koostuu joogan perusliikkeistä eli asanoista. Asanoita tehdään hengityksen rytmissä.

Kehonhuolto

Rauhallisen alkulämmittelyn jälkeen tasapaino-, liikkuvuus- ja voimaharjoitteita.  Lopuksi venytellään ja rentoudutaan.

Keppijumppa

Helppo alkuaskellus, jossa keppi mukana. Lämmittelyn jälkeen lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt

Kuntojumppa 

Helppoa askeltamista, lihaskunto-osio ja loppuvenyttelyt.  Sopii hyvin myös aloittelijoille.

Kevyt Kuntojumppa -tunti sisällöltään sama, mutta tunti on kevyempi.

Kuntopiiri

Helppo, lyhyt alkulämmittely.  Kuntopiiriharjoittelussa sykettä nostavia ja lihaskuntoliikkeitä vuorotellen.  Lopuksi palauttavat venyttelyt. 

LadyDance

Reipas tanssitunti, jossa rytmit vaihtuvat lattareista lavatansseihin.  Tunnilla tutustutaan eri tanssilajeihin ja niiden perusaskelkuvioihin.  Sopii myös aloittelijoille ja ylipainoisille.

Lattarijumppa

Kuntojumppatunti, jossa alkulämmittely tehdään kevyesti tanssahdellen lattarimusiikin tahtiin 20-30min. Lihaskunto-osuus ja loppuvenyttelyt.

Lavis-lavatanssijumppa

Helppo, hauska ja hikinen tunti, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja jumpan välimuotoon.  Lavista tanssitaan yksin.  Tunnin pääteeksi on lyhyet loppuvenytykset.

Nia

Tanssillinen tunti, jossa on elementtejä eri tanssi- ja kamppailulajeista sekä rentoutustekniikoista.  Koreografiat ovat helppoja ja musiikki vaihtelevaa ja inspiroivaa.  Tunnin lopussa on venyttely- ja rentoutusosuus.

PHA

PHA eli Peripherial Heart Action -tunnilla harjoitteet rakentuvat pattereista, joissa lihaskuntoliikkeet ja sykkeen kohotus vuorottelevat.  Ei sisällä askelsarjoja.  Palauttavat loppuvenyttelyt.

Pilates

Tunnilla tehdään koko kehon liikesarjoja seisten ja mattoharjoitteina yhdistettynä oikeaan hengitystekniikkaan.  Harjoitukset kehittävät liikkuvuuden lisäksi koordinaatiota ja vahvistavat sekä syviä että pinnallisia lihaksia.

Reisi-vatsa-pepputunti

Helpohko askelsarja 20-25min, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä alavartalolle.  Lyhyt venyttelyosuus.

ShowDance

Esittävän tanssin laji, jossa yhdistellään monipuolisesti eri tanssilajeja.  Vauhdikkaalla tanssitunnilla keskitytään tanssin tekniikkaan niin keskilattialla kuin salin poikki liikkuen.  Tunnilla rakennetaan koreografiaa sekä tehdään lihaskuntoliikkeitä.  Loppuvenyttelyt.

Step & Body

Intervallityyppinen step -tunti, jossa penkille askeltaminen ja lihaskunto-osiot vuorottelevat. Loppuvenyttelyt.

TNV-Body

Helpohko askelsarja 20-25min, lihaskuntoliikkeitä koko keholle ja loppuvenyttelyt. 

TNV-Pumppi

Lyhyt alkulämmittely, jonka jälkeen lihaskuntoliikkeitä voimatankoa ja muita välineitä hyväksi käyttäen.  Loppuvenyttelyt. 

Ulkotreenit

Tule nauttimaan liikkumisesta raikkaassa ulkoilmassa ja inspiroivassa ilmapiirissä. Tunti soveltuu kaikenikäisille ja kaikenkuntoiset otetaan huomioon. Hyödynnämme kaikkea mitä puitteet meille tarjoaa. Tehokas tunti, joka lisää jäntevyyttä, lihaskuntoa, kestävyyttä sekä hapenottokykyäsi. 
Syys-lokakuussa 2020 ulkotreenit pidetään torstaisin klo 17:00-18:00 Paavo Nurmi stadionilla, tapaamispaikka on Betaniankadun päässä oleva sisääntuloportti.

Venyttely

Lyhyen alkulämmittelyn jälkeen liikkuvuutta lisääviä harjoitteita eri tekniikoita hyväksi käyttäen.

Zumba

Hikistä, rytmikästä ja hauskaa liikkumista eri tanssilajeja mukaellen.  Loppuvenyttelyt.