Liikkuva lauantai Energymillä


Liikkuva lauantai 2.3. klo 13:30-15:00


Liikkuva lauantai -tapahtuma kokoaa perheet liikkumaan Energymille. Lapsille Satumaa -salissa ilmainen Lasten liikunnan Satumaa, johon voi tulla huoltajan kanssa tai jättää lapset, kun menee itse tunnille.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Aikuisille luvasssa mm. liikkuvuustreeniä Energialähteessä. Tapahtumassa on kaksi 45min tuntia, joihin voi osallistua jompaan kumpaan tai molempiin. 

Tapahtumaan voi osallistua voimassaolevalla kausikortilla, kertamaksulla tai 15€ tutustumismaksulla. Lasten liikunnan Satumaa on kaikille ilmainen. 

Tapahtumaan ei tarvitse ilmoittautua erikseen. Tervetuloa mukaan!

Aikuisten aamutunnit Energymillä pidetään normaalin aikataulun mukaan. 


TUNTIKUVAUKSET

Aikuisten tunnit Liikkuvassa Lauantaissa ohjaa Linda Halonen.

Liikkuvuus- ja kehonhuolto 40min

Tunnin pääpaino keskittyy liikkuvuuden lisäämiseen dynaamisten liikeratojen avulla sekä kehoa huoltaviin ja vahvistaviin harjoitteisiin.

Tavoitteena on herätellä ja aktivoida kehon lihas- hermojärjestelmää, vapauttaa liikeratoja ja helpottaa lihaskireyksiä. Harjoitteet tehdään rauhallisesti, joka auttaa kehittämään kehonhallintaa ja hahmotuskykyä. Tunnin päätteeksi on lyhyt loppurentoutus.

Tunti soveltuu kaiken ikäisille ja kuntoisille. Tunnilla tehtävistä harjoitteista annetaan aina tarpeen mukaan variaatioita.

Tunnille kannattaa pukeutua kevyisiin ja joustaviin vaatteisiin. Sisäkenkiä ei tarvita. Loppurentoutukseen voi halutessaan varata jotain lämmintä päälle.

HIIT- treeni 45 min

HIIT eli High Intensity Interval Training on korkeatempoinen intervalliharjoitus. Tunti koostuu alkulämmittelystä, sykettä nostavasta treeniosuudesta sekä loppuverryttelystä.

Lyhytkestoisessa treenissä vuorotellaan nopeasti suoritettavien työosuuksien ja lepojaksojen välillä.

HIIT- treeni auttaa polttamaan tehokkaasti rasvaa ja se parantaa hapenottokykyä sekä peruskuntoa.

Tunti sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille, sillä jokainen pystyy tekemään liikkeet omassa tahdissaan ja oman kunnon mukaan. Liikkeet tehdään omalla kehonpainolla ja niistä annetaan myös variaatioita.

Tunnille kannattaa ottaa mukaan sisäkengät ja juomapullo.

Linda Halonen kertoo:


⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Olen Linda, lasten ja aikuisten ryhmäliikunnan ohjaaja. Minulta löytyy n. 10 vuoden kokemus ohjaajana toimimisesta. Olen Personal Trainer ja liikuntaneuvoja ja olen erikoistunut liikkuvuusvalmentajaksi ja äitiysliikuntavalmentajaksi.

Minulle on tärkeää, että liikkuminen ja treenaaminen on ensisijaisesti hauskaa, jonka vuoksi pieni leikkimielisyys kuuluu tuntieni sisältöön. Tuon eri lajeista paljon sisältöä tunteihini ja pidän tärkeänä kehittää kehon erilaisia ominaisuuksia monipuolisesti, ottaen huomioon jokaisen oman lähtötason ja antaen jokaiselle tarpeen mukaan variaatioita. Tunneilleni voi osallistua riippumatta iästä tai kuntotasosta. Oma tavoitteeni on, että jokainen voisi löytää tunneillani liikunnan ilon ja motivaation!